سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت)
سرخط خبرها

کاهش ۲۷ درصدی جانباختگان سوانح جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۱۹۳۴۴
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
کاهش ۲۷ درصدی جانباختگان سوانح جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۳
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با وجود افزایش سطح تردد در جاده ها به نسبت سال گذشته، تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امروز یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: در سیل سیستان و بلوچستان بلافاصله کمک‌هایمان را به صورت هوایی، زمینی و دریایی ارسال کردیم و حضور نیرو‌های جمعیت هلال احمر را در میدان داشتیم و خدماتی که باید ارسال می‌شد انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: از آنجایی که خیلی از روستا‌ها در محاصره آب بودند و دسترسی به مناطق اصلی شهر از بین رفته بود و پل‌ها نابودشده بودند امداد رسانی سخت بود که با همت نیرو‌های جهادی و دیگر نیرو‌های امداد رسان این مهم به انجام رسید.

عضویت ۱۴۰ هزار نخبه در جمعیت هلال احمر

وی ادامه داد: ما حدود ۳ میلیون داوطلب داریم که از تمامی اقشار جامعه از جمله معلم دانشجو و ... حضور دارند که ۱۴۰ هزار نفر آن‌ها نخبه هستند. کولیوند گفت: در سیل سیستان و بلوچستان تا زمانی که شرایط مردم پایدار نشد ما کمک خودمان را ادامه دادیم و حتی به اندازه‌ای کمک مردم زیاد بود که این کمک‌ها به مردم سیل زده پاکستان هم ارسال شد.
 
رئیس جمعیت هلال احمر در مورد خدمت رسانی در تعیطلات عید نوروز امسال گفت: امسال سعی کردیم ظرفیتمان را از نظر لجستیک و منابع انسانی افزایش بدهیم و ۱۳۰ هزار نفر داوطلب در سراسر کشور هر روز در حال خدمت رسانی هستند.

۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد

وی ادامه داد: سعی کردیم از خودرو‌های اداری هم در نقاط حادثه خیز با علامت و نشانه‌ای راننده را از حوادث احتمالی با خبر کنیم و کنار هم جمع شدیم و سعی کردیم در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها هم حضور پیدا کنیم چرا که معمولاً ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد.
 
کولیوند افزود: تا امروز ۴ میلیون و ۷۳۵ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور استفاده کردند که رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.
 
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: از آنجایی که داروخانه‌های هلال احمر دارو‌های خاص را دارند، اما ما تمامی داروخانه‌های خودمان را به صورت شبانه روزی درآوردیم تا در ایام تعطیلات عید مردم بتوانند به راحتی داروی خاص خودشان را تهیه کنند. وی افزود: حدود ۱۳۸ هزار نفر خدمات بهداشتی درمانی از جمله داروخانه و خدمات بهداشتی و فیزیوتراپی را از ما دریافت کردند.
 
وی گفت: استان‌هایی که بیشترین عملیات امدادی را انجام دادیم استان‌های فارس، اصفهان، مازنداران و سمنان بوده و استان‌های قم، کردستان، یزد و سیستان و بلوچستان کمترین حادثه را داشتند. رئیس جمعیت هلال احمر افزود: سطح تردد در جاده‌ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->